De 10 meestgestelde vragen bij het overstappen van accountant

Als ondernemer wilt u het maximale uit uw bedrijf halen. U wilt kostenefficiënt te werk gaan en uw processen goed inrichten. Een goede boekhouding en salarisadministratie zijn hiervoor essentieel. Daarmee heeft u belangrijke stuurinformatie en inzichten om het rendement van uw bedrijf te verbeteren. De adviezen van een accountant spelen daarbij een belangrijke rol. Misschien overweegt u om naar een andere accountant over te stappen. Dat kan een lastige beslissing zijn.

Om over te stappen van accountant kunt u verschillende redenen hebben:

  • Misschien sluiten de diensten van uw accountant niet meer aan op uw wensen
  • Uw bedrijf is gegroeid, maar de dienstverlening van uw accountant sluit hier niet meer op aan
  • Het ontbreekt uw accountant aan branchespecifieke kennis en informatie
  • De prijs-kwaliteitverhouding van uw accountant laat te wensen over
  • U wilt periodiek actuele stuurinformatie met advies ontvangen
  • Uw accountant heeft weinig kennis van bedrijfsoverdracht
  • Het ontbreekt uw accountant aan fiscale kennis
  • U wilt één aanspreekpunt hebben voor al uw financiële zaken
  • U heeft een geschil met uw accountant
  • Of uw accountant stopt ermee, omdat hij met pensioen gaat of is overgestapt naar een ander kantoor

Het goede nieuws is: overstappen van accountant is eenvoudig. Regelmatig krijgen we bij H&L Accountants & Belastingadviseurs vragen over de details en gevolgen van zo’n overstap. De tien meestgestelde vragen hebben we hieronder opgesomd, met daarbij de antwoorden.

De 10 meestgestelde vragen
bij het overstappen van accountant

Heeft u een vraag?