Accountancy

Informatie en protocol corona

Nu het coronavirus wereldwijd toeslaat en er verdergaande maatregelen worden genomen in ons land, kan dat ook de negatieve impact op uw bedrijf vergroten. Als ondernemer kunt u bijvoorbeeld te maken krijgen met liquiditeitsproblemen. 

Het kabinet heeft bepaald dat de gevolgen van de uitbraak van het virus niet onder het normale ondernemersrisico vallen. Inmiddels zijn vanuit de overheid en instanties aanwijzingen en (tijdelijke) financiële maatregelen uitgevaardigd die de financiële mogelijkheden voor u als ondernemer verruimen. Hieronder hebben wij een aantal maatregelen voor u op een rij gezet.  

Belastingmaatregelen door coronavirus
Belastingdienst.nl >
Hier vindt u uitleg hoe u eventueel bijzonder uitstel van betaling krijgt voor belastingschulden. Vergeet niet bij het niet kunnen betalen van omzetbelasting en loonheffing om een melding betalingsonmacht te doen. Dit voorkomt bestuurdersaansprakelijkheid.


Noodfonds overbrugging Werkgelegenheid (NOW) voor personeel
Rijksoverheid.nl >
Hier vindt u uitleg wat de nieuwe regeling voor tegemoetkoming van de loonkosten voor uw personeel inhoudt. 


Verruiming Borgstelling MKB-kredieten
rvo.nl >
Op deze website van het RVO vindt u uitleg over een eventuele aanvraag naar de verruimde mogelijkheden van het Borgstelling krediet.

Veelgestelde vragen voor werkgevers en ondernemers over het coronavirus
Rijksoverheid.nl >
Hier vindt u veelgestelde vragen en antwoorden die momenteel gesteld worden door werkgevers en ondernemers.
 

Het coronavirus en hoe hier mee om te gaan 
Rijksoverheid >
Hier vindt u een groot scala aan maatregelen, vragen en antwoorden over het coronavirus.


De bovenstaande lijst is slechts een deel van alle informatieve websites waarop de aangekondigde maatregelen staan vermeld. 

GEZONDHEID HEEFT PRIORITEIT
De ontwikkelingen rondom het coronavirus volgen elkaar in snel tempo op. Er leven veel vragen en deze worden ook door de actualiteit gestuurd. Zoals velen van u weten is dit een zeer drukke tijd voor ons, met onder andere belastingaangiftes en financiële deadlines. Uiteraard blijven we toegewijd aan de handhaving van de kwaliteit en tijdigheid van onze dienstverlening zoals u dat van H&L mag verwachten.

Onze grootste prioriteit is de gezondheid en veiligheid van zowel klanten als onze medewerkers. We doen onze uiterste best in deze onzekere tijd. Daarbij vragen we onze klanten om begrip wanneer onverhoopt bepaalde afspraken verschoven moeten worden.

Interne maatregelen bij H&L Accountants & Belastingadviseurs
Inmiddels hebben wij intern de volgende voorzorgsmaatregelen getroffen:

  • Medewerkers die symptomen hebben zoals koorts, niezen, hoesten, kortademigheid, druk op de borst, enz. werden al eerder verzocht om thuis te blijven en contact te zoeken met de GGD. Hopelijk blijken dergelijke symptomen verkoudheid of griep te zijn, maar het is zaak om hier scherp op te zijn en blijven. 
  • H&L Accountants & Belastingadviseurs heeft de technologische capaciteit voor onze gehele organisatie om op afstand te werken, dus ook buiten een H&L-vestiging. Met onze medewerkers hebben wij dan ook continu overleg om, in lijn met het advies van het RIVM, eventueel vanuit huis te werken. 
  • Dagelijks vindt overleg plaats over het wel of niet doorgaan van afspraken. 

We vragen onze medewerkers om bij afspraken bij klanten vooraf een aantal zaken af te stemmen en bij voorkeur de afspraak uit te stellen of telefonisch door te laten gaan. 

Heeft u een vraag?

Vul onderstaand formulier in